Wydawnictwo Czarne przedstawia inne obliczę Ameryki.

Każdy z nas kto choć trochę interesuje się Ameryką, dobrze zna Wydawnictwo Czarne i ich fenomenalną Serię Amerykańską z literaturą faktu. Od wielu lat pojawiają się tam książki przybliżające Stany Zjednoczone, od głośnych reportaży po biografie czy wspomnienia. To między innymi w tej serii ukazały się książki „Załatw publikę i spadaj” Jamesa McBride’a o Jamesie Brownie, czy „Respect” Davida Ritza o Arecie Franklin. Zresztą już parokrotnie mieliśmy dla was książki z tej serii do wygrania w naszej audycji.
Teraz Wydawnictwo Czarne przygotowało nową serię w której odchodzi od literatury faktu na rzecz opowiadań. Seria o nazwie Opowiadania Amerykańskie skupi się na gatunku, który właśnie w Stanach Zjednoczonych czuje się najlepiej, a jak piszą jej pomysłodawcy:
Opowiadania są gatunkiem narodowym Ameryki, jej rdzeniem, nerwem, pulsem. Precyzyjne i gęste, znakomicie opisują rzeczywistość (a czasem nadrzeczywistość), chwytają historie i obrazy. Dla literatury są tym, czym jazz dla muzyki.
Z niewiadomych powodów u nas opowiadania nie cieszą się tak wielką popularnością, a zdecydowanie powinny. My bardzo się cieszymy na te serię, bo dotychczas jedynie w oryginale mogliśmy się z nimi zapoznawać (po za pojedynczymi wyjątkami).
W serii będą ukazywać się zarówno powstałe przed laty zbiory, jak i współczesne teksty.
Dwie pierwsze książki jakie już są dostępne w księgarniach to Komu ukazał się wiatr? Carson McCullers oraz Sekretne życie pobożnych kobiet Deeshy Philyaw.

Komu ukazał się wiatr? to pierwsze polskie wydanie wszystkich opowiadań Carson McCullers, autorki wybitnej powieści Serce to samotny myśliwy. W prozie McCullers, surowej jak amerykańskie Południe, brutalność nieustannie przeplata się z łagodnością. Autorka pozwala mówić tym, których do tej pory nikt nie chciał wysłuchać ani tym bardziej zrozumieć.

Sekretne życie pobożnych kobiet to wysmakowana, choć też zawadiacka podróż przez nieoczywiste historie wyzwolenia, nie tylko religijnego czy seksualnego, ale przede wszystkim emocjonalnego – gdy największym ograniczeniem bohaterek bywają one same. Nie bez powodu opowiadania Philyaw zdobyły najważniejsze wyróżnienia literackie w Stanach Zjednoczonych.